tisdag 17 oktober 2017

Ny blogg - välbekanta ämnen

Bökigare än jag trodde att starta upp en ny blogg. Det visar sig t.ex. vara rätt mycket jag vill ha med hit  En del får jag väl hämta efter hand.

Det blev blogspot den här gången också. Förresten – jag är väldigt glad att du hittade hit. Vare sig du är en gammal välkänd bloggvän eller en ny bekantskap. 

Förhoppningen är att inspiration och lust att göra inlägg liksom ska kvickna till, i och med nytt utseende. Dessvärre inte mitt eget, även om jag tänker förnya mig med en ny vinterjacka eller möjligen kappa. Nej, det gäller förstås bloggens utseende. Möjligen får den också en lite ny inriktning. Fast  Kasper och katterna kommer självfallet fortfarande att få väldigt mycket utrymme. De är ju en så stor och viktig del av min tillvaro. 


Jag startar väl med några Mysebilder. Han gillar omväxling. Ligger i fåtöljer, på pläd i soffa,  rentav under täcke, pläd eller dyna... Väldigt ofta på golv. Han söker sig till min famn också, men oftast bara när jag sitter vid datorn. 

Så här kan det se ut.

Filip noterar med bokstavligen upphöjt lugn hur Myse försöker gömma sig under överkastpläden-
 "Leta Myse" är en vanlig sysselsättning här i huset. Tyvärr lyckas jag iag aldrig få Kasper att hjälps mig.
- Nästan gömd. Ganska lyckat...
Men riktigt bra kändes det inte
- Lite för exponerad känner jag mig, rentav uttittad...

Det finns faktiskt säkrare sätt att få sig en tupplur garanterat fri från störningar.
- Äntligen!! Så här blir perfekt.
Så blev han liggande, Mysekillen. 😊Allt medan Filip oberörd låg kvar.

12 kommentarer:

  1. Test kommentar.
    Det har funnits två riktiga här, men de är plötsligt försvunna. Hoppas att detta åtminstone inte är ett återkommande problem. Varför funkar inte den här lika smärtfritt (nåja...) som Kasperian.

    SvaraRadera
  2. Jaha lägger alltså länk hit i min blogg i morgon. Blir säkert jättebra.
    Malin och svampen ingen fara, hon har svamptork så all svamp är torkad och packad innan hon reser vidare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Liiiite som en nytändning känns det faktikst, med en ny blogg. Hoppas känslan håller i sig. Ser att det klantade sig för matte även den tredje gången hos dig. Man ska inte kryssa i spara-rutor om man inte vill ha något sparat...
      Så bra att Malin har med sig en tork. Då kan vi känna oss lugna. :)
      Kasper med matte

      Radera
  3. Jeg prøver igjen jeg ... Gratulerer med ny blogg, her ser vi fram til mange puse bilder og følge Kasper og deg i hverdagslivet. Link er lagt inn hos meg, så håper jeg at ikke alle kommentarer forsvinner. Det er jo så hyggelig for oss som deler av vår hverdag å få noe tilbake fra andre. OM de er enige eller ei... Lykke til videre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk så dumt att bloggens allra första kommentar försvann så snöpligt. Men så trevligt att du gör ett nytt försök. Nu tycks det ju trots allt fungera. Klart det är hyggelig med en eller annan reaktion. Det känns så fint att du finns.1

      Radera
    2. Tusen takk, det var hyggelig å lese ;)

      Radera
    3. Jag har just hälsat på hos dig. Och DET var minsann riktigt hyggelig. :)
      Du är väldigt duktig fotograf, som dessutom älskar både hundar och naturen. Ingen dålig kombination, minsann.. :D

      Radera
    4. Nå har jeg jammen funnet igjen den første kommentaren: Den dukket opp på google+ kontoen av en eller annen merkelig grunn...

      Lillian Flaskerud-Lillegård har kommentert et innlegg på Blogger.
      Klart vi må være med over på ny blogg for å følge med i hverdagslivet. Pusekos er stas <3 Gleder meg til flere puse bilder og så klart Kaspers små hverdagssysler.

      Berit Elisabet
      Hej Lillian, så trevligt att se dig här. Premiärkommentar. :) Tänker mig att det säkert blir fler inlägg om just Kasper och katterna, men antagligen låter jag även mig själv komma fram då och då - fast inte just på bild. Selfies är inget för mig.

      Radera
    5. Google+ - inte hade jag någon aning... Teknikens under?? Önskar bara att jag kunde flytta den här kommentaren till högst upp, men det tillåter inte Blogger.
      Själv ägnar jag mig just nu åt att se om jag vill hämta hit något från min gamla hemsida. Det vill jag!
      Ha det gott, Lillian

      Radera
  4. Hoppas att allt blir bra med denna nya, fina blogg som känns härligt välbekant. För det är ju så att det är nödvändigt att få fortsätta hålla reda på Kasper&Co och det vackra Sörmland. God fortsättning (!) alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! Känns fint att du är här.
      Bloggen följer ju samma upplägg som mina tidigare. Finns väldigt många layoutvarianter, ändå väljer jag just den här. Dessutom är ju vi som befolkar den - för visst kan väl fyrbenta också just befolka - samma gamla vanliga flock...

      Radera
  5. Oj oj oj! Tänk om JAG hade så mycket ork att åtminståne återuppta min egen blogg. Den nya jag började på för flera år sedan ligger fortfarande i träda och Norrberga-bloggen känns rätt avlägsen nu. Det får räcka med Ludde-bloggen. Jag kanske får ihop ett par inlägg i månaden, men tyvärr gör vi nästan bara samma saker hela tiden så det känns rätt meningslöst att älta samma saker om och om igen. Ska bli trevligt att läsa ikapp både här och i Kasperian nu. Jag gillar verkligen namnet på bloggen! Kramar från oss alla!

    SvaraRadera