fredag 27 oktober 2017

Värsta oflytet

Jag irrar  mellan två datorer, tre webbläsare och två bloggar... Ibland funkar det ena på ena datorn, ibland det ena eller oftast det andra på andra datorn. Eller om det nu är tvärtom - eller lika gärna på ytterligare något knepigt sätt.

Hur som helst - nu lägger jag ner den här bloggen - innan den ens startat på riktigt. Bäst att passa på när jag nu lyckats ta mig in. Fast om  jag publiceras som Berit Elisabet ellerr Kasperjappe eller Vi i Kasperian,  det spörjs fortfarande. Loggar ajg in som den ena visas profilloggan som den andra...

Förhoppningsvis fungerar dock fortfarande Kasperian, och i så fall återvänder ajg dit, och med mig följer förstås de fyrbenta. Alla tre. Kanske rentav med en suck av lättnad...

7 kommentarer:

  1. Du kan ha flere blogger med samme brukernavn.

    SvaraRadera
  2. Jag vet, och jag har det. Men det strulade redan tidigare med framförallt Google Chrome som webbläsare, jag kunde varken logga ut eller använda Kasperian ens som konstant inloggad. Men nu strular det här i stället, som bara den. Så jag ger faktiskt upp. Men ska försöka hålla igång Kasperian. Efter systemåterställning av virussmittad dator (den nya) och ny nedladdning av Chrome fungerar det bättre åtminstonrn där, i Kasperian. Och med det kontot kan jag ju t.o.m. kommentera här.
    Fruktansvärt rörigt svar, men tro mig, det är ett intet mot hur det är i verkligheten. Inte blir det bättre av att jag har två datorer som liksom går om lott.
    Summa summarum - Kassperian blir den blogg som får gälla åtminstone tills vidare.
    Berit E
    PS. Datorn var utrustad med speciellt virusskydd, McAfee

    SvaraRadera
  3. Jeg bruker chrome jeg også, men McAfee har jeg slettet fra hele pc'n DEN er ikke brukende til noen verdens ting!

    SvaraRadera
  4. Är beredd att hålla med om McAfee -jag har betalat ett tvåårsabbonemang, men efter totalåterställningen försvann det skyddet. Vet inte än om jag ska kontakta företaget för att få det återinstallerat...
    Som du kan se så kommenterar jag som Vi i Kasperian, det tycks vara så allt fungerar... Chrome slutade fungera korrekt tidigare och ominstallation hjälpe inte. Men nu, efter systemåterställningen och ny nedladdning känns det okej igen. Däremot vill inte Firefox - som förut blev min räddning

    SvaraRadera
  5. Oj det verkar inte helt enkelt i din datorhörna, skulle jag aldrig klara att reda ut ;-) Väl mött på gamla bloggen igen då, vi får ju inte tappa kontakten :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen till Kasperian, den är fortfarande i bruk. Senaste inlägget gjort idag.
      Den har bloggen tar jag snart bort. Den vill sig inte alls, rent tekniskt.
      Efter total systemåterställning funkar det mesta igen, även om det krävs en massa ominstallationer och uppdateringar av diverse program och funktioner.

      Radera
  6. Oj oj oj! Kanske lika bra att göra om kontoret till en myshörna med filtar, kuddar och madrasser till er alla fyra! Mina bloggproblem känns rätt futtiga när jag läser om dina. Hoppas du ser till att ha sparat undan sånt du inte vill bli av med. Börja att fråga där du köpte datorn hu du ska göra med det försvunna virusprogrammet om det hörde till datorn. Be att få det på en disk så du kan installera det själv om du måste återställa datorn igen... Kramar!

    SvaraRadera